Rehabilitacijski programi

 

Pružanje psihosocijalne podrške kroz sljedeće usluge:.

 

׀ PSIHOLOŠKA PODRŠKA   /fotogalerija/ 

Psihološka podrška uključuje pružanje podrške i pomoći u razdoblju adaptacije, psihološko osnaživanje korisnika, prevencija rizičnog ponašanja, pomoć pri rješavanju konfliktnih i drugih kriznih situacija, poticanje razvijanja primjerenih oblika ponašanja, razvijanje i podržavanje interpersonalnih odnosa korisnika. U radu se koriste tehnike iz direktivne i nedirektivne terapije igrom primjenjive u radu s djecom predškolske i školske dobi.
Terapija igrom je sistematično korištenje teorijskog modela da se uspostavi interpersonalni proces u kojem educirani terapeuti igrom koriste terapeutske snage igre da pomognu djeci prevenirati ili razriješiti psihosocijalne teškoće te da postignu optimalni rast i razvoj. Namijenjena je primarno za djecu u dobi od 3. do 12. godine, ali i za djecu mlađe i starije dobi te za adolescente i odrasle. U radu se djeca susreću s pijeskom, crtežima, socijalnim pričama, lutkama i raznim igračkama…
Služi za prevenciju ili tretman različitih socioemocionalnih poteškoća, kao što su anksioznost, depresija, problemi u ponašanju, ADHD-a, problemi u privrženosti i socijalne teškoće. Također, pomaže i djeci koja su doživjela stresne životne okolnosti poput: traume, bolesti, brakorazvoda roditelja, gubitak bliske osobe ili životinje, žalovanje i ovisnosti u obitelji.
Igra je instinktivna i snažna potreba djetetove prirode. Kroz igru, dijete se izražava na prirodan način, pa se tako smatra da je igra „jezik“ djetinjstva. Kroz igru se djeca uče prilagođavati i uče o životu. Igra pruža osjećaj sigurnosti i kontrole. Ona pomaže da dijete razvije fizičke, kognitivne, emocionalne i socijalne vještine. Igra služi kao način za rješavanje stresa te stvara ugodnu atmosferu. Kako je glavna svrha jezika izraziti misli, za dijete koje nema dovoljno razvijen govor, igra može poslužiti kao medij da kroz simbole prezentira svoj unutarnji svijet.
Terapiju provodi magistra psihologije, koja ima završenu Pedagoško-psihološko-didaktičko-metodičku izobrazba i edukacije "Terapija igrom: vještine i intervencije u radu s djecom“, „Različiti pristupi terapeutske igre u radu s djecom s teškoćama urazvoju“ i Wechslerov test inteligencije za djecu (WISC-IV-HR).

 

׀ PSIHOLOŠKA PODRŠKA - NEUROFEEDBACK TRENING   /fotogalerija/ 

Neurofeedback je u današnje vrijeme sve više prisutan u raznim područjima i sve se više priča o dobrobitima ove metode.
Neurofeedback je neinvazivna metoda, vrsta biofeedback-a, kojom se postupno utječe na poboljšanje funkcije mozga. To je metoda praćenja električnih valova mozga (alfa, beta, delta i theta) i učenja njihove samoregulacije, a sve to putem pristupačnog računalnog sučelja. Moždani valovi odraz su specifičnih mentalnih stanja, a neki obrasci moždanih valova mogu biti manje ili više poželjni za određene aktivnosti. Pojednostavljeno, alfa valove obično povezujemo s opuštenim, relaksiranim stanjem; beta valovi se javljaju u trenucima učenja, koncentracije, povećane moždane aktivnosti; theta valovi su sporiji, pretežito „sanjareći“ valovi dok se delta valovi javljaju u vrijeme kada osoba spava.
Neurofeedback trening traje od 30-45 minuta. Elektrode na neurofeedback uređaju detektiraju moždane valove koji se u realnom vremenu očitavaju i obrađuju na računalu. Elektrode isključivo služe za detekciju moždanih valova i ne mogu nanijeti ozljedu niti se njima dovodi električna energija u mozak. Za vrijeme neurofeedback treninga računalo obrađuje moždane valove i ostale informacije koje su dio ovog procesa kako bi se djetetu pružila povratna informacija (feedback) o funkciji njegovog vlastitog mozga. Povratna informacija se predstavlja na tri načina, putem promjene u zvuku i slici na video zapisu te taktilnim podražajem vibrirajuće igračke koju dijete drži u svom krilu. Kontinuiranim treningom počinju se proizvoditi željeni moždani valovi, a potiskuju neželjeni. Neurofeedback-om učite pospješivati moždanu aktivnost na isti način kao što učite i svaku drugu vještinu – preko povratne informacije (feedbacka) i ponavljanja. Postupak je vrlo jednostavan, zadatak djeteta je da bude opušten i da uživa gledajući u ekran, a mozak za to vrijeme odrađuje trening!
Znastvena istraživanja vezana uz učinke neurofeedback-a započela su negdje sredinom 90-ih godina prošlog stoljeća. Pokazalo se da korištenje neurofeedback metode utječe na poboljšanje kognitivnih sposobnosti (npr. pažnja, rješavanje problema), emocionalne kontrole (smanjenje anksioznosti) i psihofizičkog funkcioniranja (pobuđenost organizma).
Do sada su pozitivni učinci korištenja neurofeedback-a zabilježeni u brojnim tretmanima, primjerice poremećaja iz autističnog spektra, ADHD-a, odnosno poremećaja pažnje i koncentracije, kod poteškoća u učenju, epilepsije, poremećaja u ponašanju, poremećaja spavanja, anksioznosti, depresije, kroničnog umora, kronične boli, migrena, ozljeda glave, moždanog udara, ovisnosti o lijekovima i drogama, stresa...
Kod nas treninge provode dvije neurofeedback trenerice sa završenom edukacijom o vođenju naprednog neurofeedback treninga.

 

׀SENZORNA INTEGRACIJA   /fotogalerija/ 

Senzorna integracija je način na koji koristimo informacije koje iz vlastitog tijela i okoline primamo različitim osjetilima Sama riječ integracija predstavlja neurološki proces koji osigurava organizaciju osjeta iz tijela i okoline te uspješno korištenje tijela u okruženju u kojem se nalazi, a u slučaju senzorne integracije, osjetila se ujedinjuju kako bi se pojedinac bolje snalazio u okolini koja ga okružuje. Senzorna integracija uključuje interoceptivni sustav (proprioceptivni i vestibularni osjet), i eksteroceptivni sustav (auditivni, vizualni, taktilni, olfaktorni i gustatorni). Kod poremećaja senzorne integracije mozak ne obrađuje ili ne organizira tijek senzornih impulsa na način koji pojedincu pruža dobru, preciznu informaciju o sebi i svijetu oko sebe. Testovi senzorne integracije i praksije pomaže nam razumjeti zašto neka djeca imaju poteškoće s očekivanim učenjem i ponašanjem. Najpoznatiji i najčešće provođen način ispitivanja odnosno procjene senzorne integracija je provedba ispitivanja senzorne integracije i praksije, poznatija kao SIPT test. Princip terapije senzoričke integracije usmjeren je na neurološke procese koji omogućuju preuzimanje i korištenje informacija iz tijela i okoline u svrhu stvaranja organiziranog motoričkog ponašanja.
Senzornu integraciju provode prvostupnici fizioterapije Marko Krajina i Olja Redl, koji su certificirani po međunarodno priznatom programu Ayres senzorne integracije. Provode je u dvorani bogato opremljenoj opremom za regulaciju različitih senzoričkih osjeta koji predstavljaju izazove u svakidašnjem životu za djecu iz različitih spektara poremećaja. U sklopu dvorane nalazi se i posebno odvojena soba za regulaciju intenzivnih senzoričkih senzacija, tzv. Snoezelen soba. Pod snoezelenom se podrazumijevaju svjesno odabrani podražaji, ponuđeni u ugodnom okruženju u kojem se omogućava stimulacija osjeta i stjecanje iskustva uz pomoć svjetla, mirisa, zvukova i opipa. U cilju smanjenja preopterećenosti navedeni podražaji ponuđeni manje kompleksno – izabiru se i reduciraju podražaji. Na taj način se dijete osjeća sigurno i stječe ugodne doživljaje.

 

׀ VJEŽBE SVAKODNEVNIH VJEŠTINA (RADNA TERAPIJA)   /fotogalerija/ 

Radna terapija u udruzi se odvija u segmentu vježbi svakodnevnih vještina. Ona je primarno zdravstvena struka koja za cilj ima postizanje optimalnog funkcioniranja u aktivnostima svakodnevnog života. Aktivnost je terapijska i ima istu svrhu, a dijelimo ih na: aktivnosti samozbrinjavanja (oblačenje, svlačenje, terapijsko hranjenje, kupanje, pranje zubi, pranje ruku, toalet trening, vezanje vezica, češljanje..), aktivnosti produktivnosti (kuhanje kave, čaja, pripremanje obroka, samostalno korištenje i baratanje novcem, odlazak u trgovinu, produktivnost u školi, korištenje bankomata, pošte u kasnijem djetinjstvu) i aktivnosti slobodnog vremena koje obuhvaćaju razvijanje interesa, igra, igra s pravilima, socijalizacija s vršnjacima. Radna terapija obuhvaća razvoj i poticanje motoričkih, kognitivnih, emocionalnih i socijalnih vještina, što podrazumijeva holistički pristup djetetu te sveobuhvatni razvoj i poticaj razvoja na svim segmentima.
Radni terapeut će razvijati interese djeteta, raditi na poboljšanju pažnje i koncentracije, poticati kognitivni rast, razvijati socijalne vještine i raditi na poboljšanju motorike kroz aktivnosti motoričkog planiranja, a nakon postignuća tih ciljeva razvijati i one više centre motorike kao što su fina motorika i grafomotorika (priprema za školu).
Najveći i najznačajniji alat radnog terapeuta je svrsishodna aktivnost iskorištena kao terapijski medij. Od iznimno važne uloge je u najranijim koracima djetetovog razvoja jer dijete mora savladavati prvo najniže segmente razvoja kako bi napredovao do viših centara i poboljšao kognitivni razvoj.
Jedan od bitnih segmenata je i razvoj i poticanje komunikacije. Ona naime nije samo verbalna, te je važno postići razumijevanje djeteta do te razine do može komunicirati i ulaziti u interakciju. Komunikacija može biti verbalna i neverbalna, a u svrhu poticanja iste radni terapeuti koriste asistivnu tehnologiju. To je tehnologija primjene komunikatora u svrhu poticanja vještina komunikacije i boljeg razumijevanja okoline. Ona ne predstavlja učenje pričanja nego poticanje komunikacije!
Asistivna tehnologija u našoj udruzi obuhvaća rad na Tobii komunikatoru 5 koji se sastoji od tableta, komunikatora i EyeTrackera. Prije samog korištenja potrebna je inicijalna procjena koja se vrši pomoću kalibracije i inicijalnog upitnika koje ispunjava skrbnik osobe kandidata za korištenje asistivne tehnologije.Tracker je uređaj kojim se izvodi proces kalibracije odnosno snimanja pokreta očne jabučice. Nakon uspješne kalibracije sustav komunikatora memorira pokrete i sprema u sustav za korištenje. Dijete potom upravlja pogledom preko tableta i potvrđuje željene radnje i naloge. Rad na komunikatoru se mora vježbati kao i sve ostale aktivnosti, pa slobodno možemo reći da se radi o treningu. Rad se odvija po razinama, tako od primanih aktivnosti i poticanja osnovnih gesti dolazimo do složenijih radnji kao što su izbor istih i sličnih slika, pisanje, sintetizacija zvuka.
Tobii sustav je sustav učenja i poticanja i pokazao se od iznimne koristi i značaja u razvoju interesa i komunikacije djece s nemogućnošću verbalnog govora. On je ujedno i sredstvo koje je nekoj djeci i ljudima supstitucijsko sredstvo govora i komunikacije, a znamo da je komunikacija osnova razvoja socijalnog života čovjeka!
Također, koriste se i mnoge druge vrste različitih komunikatora.

 

׀ LOGOPEDSKA TERAPIJA   

Logoped je stručnjak koji se bavi prevencijom, otkrivanjem, dijagnosticiranjem i tretmanom poremećaja komunikacije, jezika, govora i glasa.
Logopedska dijagnostika uključuje: procjenu komunikacijskog i jezično-govornog razvoja, procjenu predvještina i vještina čitanja, pisanja i računanja. Također, kod djece koja pokazuju teškoće u razumijevanju verbalnih uputa, koristimo i dijagnostički test - Test razumijevanja gramatike (TROG-2:HR) te Komunikacijske razvojne ljestvice (KORALJE). Logopedska dijagnostika se provodi individualno uz prisustvo roditelja.
Nakon toga slijedi savjetovanje i uključivanje u individualnu logopedsku terapiju jedanput tjedno u trajanju od 30 minuta. U terapijskom postupku koristimo asistivnu tehnologiju, Digitalni logopedski set, Forbrain slušalice i brojnu didaktičku opremu.
Cilj nam je ostvariti što bolju komunikaciju s djetetom i roditeljima, dati sve potrebne informacije o djetetovoj teškoći i mogućnosti rješavanja iste, kako bi postigli što brži napredak.

 

׀ KINEZITERAPIJA, SPORT I REKREACIJSKE AKTIVNOSTI   /fotogalerija/ 

Razvoj djece s teškoćama više je ili manje usporen, što se odnosi i na motorički razvoj. Takva djeca nešto kasnije prohodaju, kasnije progovore, a budući da im je i koordinacija pokreta otežana imaju poteškoća sa samostalnim uzimanjem hrane i odijevanjem. Ponekad je kod takve djece prisutno odstupanje u razvoju kognitivnih sposobnosti te otežano orijentiranje u vremenu i prostoru. Zbog svega navedenog rehabilitacija djece je složen i dugotrajan proces čiji je konačni cilj osposobljavanje za samoaktualizaciju. U tom nastojanju kineziterapija, tjelesno vježbanje i sport imaju višestruko pozitivan doprinos. Svaki proces učenja odvija se kroz funkcioniranje tjelesnog sustava. Preduvjet svake funkcije je pokretljivost, a ona je vezana uz motornu aktivnost. Iz toga je lako zaključiti da neusklađen i nedovoljan motorni razvoj nema za posljedicu samo nesposobnost izvođenja nekog pokreta, već i u znatnoj mjeri ograničava spoznajni proces i razvoj u cjelini. Fizički i psihički razvoj djeteta uvjetovan je njegovom aktivnošću, zbog čega je vrlo važno da kod djece koja pokazuju znakove zaostajanja u motornom razvoju učenje putem pokreta bude temelj i početna točka cjelokupnog tretmana. Sposobnost kretanja i osjećanja osnovne su karakteristike života.
Sadržaj kinezioloških programa koji pomažu u uklanjanju teškoća
-različiti oblici prirodnih oblika kretanja u niskoj, srednjoj i visokoj razini / puzanje, hodanje, toptanje, stupanje, trčanje, poskoci, skokovi - provodie se u različitim varijantama ovisno o kronološkoj dobi, spolu i drugim karakteristikama djeteta
-razni oblici preskoka, naskoka, saskoka, prelaženja, penjanja, povlačenja, provlačenja, kotrljanja, ljuljanja i okretanja
-realizacija manje ili više složenih tehničkih zadataka u elementarnim igrama, poligonima prepreka, radu na stazi, kružnim oblicima rada i radu u stanicama koji su zbog svoje jasno postavljene i dobro organizirane vremenske i sadržajne strukture vrlo prihvatljiv organizacijski oblik rada kod djece s poremećajima iz autističnog spektra
-vježbe razgibavanja, jačanja, istezanja i opuštanja
-gađanje nepokretnih i pokretnih ciljeva lopticama različitih težina lijevom i desnom rukom i nogom (daljina cilja je prilagođena kronološkoj dobi i drugim karakteristikama i statusu pojedinca)
-igre loptom tj. bacanje i hvatanje, kotrljanje, skupljanje, guranje i udaranje lopte nogom i rukom
hodanje po ravnoj liniji, klupi ili niskoj gredi /naprijed, nazad i u stranu sa i bez prepreka
primjena raznih oblika dječjeg plesa
naglasak na vježbe za prevenciju, sprečavanja progresije i ublažavanje skolioze, kifoze i spuštenih stopala kojima su sklona djeca s poremećajima iz autističnog spektra zbog tipičnog držanja tijela

U kineziterapiji pokret je sredstvo kojemu je cilj:
-zadovoljiti prirodnu dječju potrebu za kretanjem kao izrazom zadovoljstva, igre, istraživanja i znatiželje te tako usmjeravati i razvijati motoričke sposobnosti djeteta i pomagati mu u razvijanju sklada u senzopsihomotornom razvoju poštujući razinu njegova biološkog, motoričkog, emocionalnog, intelektualnog i socijalnog razvoja
-povećati adaptivne, komunikacijske i stvaralačke sposobnosti djeteta u svakodnevnim situacijama i suvremenim uvjetima života
-razvijati zdravstvenu kulturu djeteta radi očuvanja i unapređivanja vlastitog zdravlja i zdravlja okoline

Kineziterapija, sport i rekreacijske aktivnosti provode se u bogato opremljenoj sportskoj dvorani s raznim sportskim rekvizitima.

Programi osigurani putem projekata, humanitarnih akcija i donacija:

׀ IGRAONICA   /fotogalerija/ 

Obzirom da Udruga promiče cilj socijalizacije djece s teškoćama u razvoju, ovo je svakako jedna od organizacijskih aktivnosti u tom smjeru. Zbog specifičnosti roditeljstva u ovakvim obiteljima čiji angažman ne prestaje niti kronološkom dobi djeteta, igraonica predstavlja vid kratkotrajnog rasterećenja roditelja, te mogućnost obnove emocionalnih kapaciteta roditelja te uključivanje djece s teškoćama koja ne polaze redovni vrtićki program. Planirani pozitivni učinci provođenja programa igraonice su socijalizacija djece u okruženju zdrave djece, djece slabijeg imovinskog statusa te djece iz udomiteljskih obitelji.

 

׀ INTEGRIRANJE PRIMITIVNIH REFLEKSA LASEROM   /fotogalerija/ 

Refleksi nemaju samo zaštitnu ulogu, već i izuzetno velik značaj u postavljanju temelja neurofiziologije mozga za razvoj viših funkcija mozga, kako motornih, tako i emocionalnih i kognitivnih. Metodom kvantnog integriranja primitivnih refleksa laserom činimo dječji mozak funkcionalnijim na svim poljima: motornom, vestibularnom, verbalnom, vidnom, emocionalnom, saznajnom. Do sada je napravljeno preko 4 000 studija koje potvrđuju učinkovitost ove laseroterapije. Laser (QRI) je relativno nov modalitet laseroterapije koji rapidno dobija na popularnosti ne samo u USA. Laserska tehnologija koristi se širom svijeta više od 35 godina, a akupunkutra tisućama godina. Kvantna refleksna integracija je moćna kombinacija lasera niske frekvencije, zvučne frekvencije i tehnika refleksne integracije s ciljem da “restartira” centralni živčani sustav i ostvari brz i vidljivi rezultati kod pacijenta. .

                         

 ׀ TOMATIS METODA   /fotogalerija/ 

Tomatis® metoda je auditivna neurosenzorna stimulacija putem TalksUp® tehnologije koja omogućuje pravilnu funkcionalnost senzornog kanala uha što olakšava ispravnu obradu informacija od strane mozga. Senzorički kanali su jedini način za dobivanje informacija za mozak. 90% informacija dobivenih od strane mozga ima veze s našim slušnim sustavom, bilo da se radi o sluhu, perceptivnom slušanju, ravnoteži i motoričkoj koordinaciji. Ako informacije ne dođu ispravno u mozak, on ga ne može interpretirati, pa će odgovor biti netočan što sprječava postizanje optimalnih rezultata. Cilj Tomatis® metode je obnoviti adaptivno slušanje, poboljšati percepciju i analizu senzornih poruka (zvuka). Koncept metode je originalan jer uzima u obzir fiziološke osnove, posebne koncepcije uha po kojima uho tvori cjelinu, audio-vokalnu vezu, važnost prenatalnog perioda i vrlo specifičan model implementacije – gating. Programi slušanja utječu na stimuliranje mozga i kortikalnu pobuđenost, finu i grubu motoriku, pažnju i radno pamćenje, emocije i regulaciju stresa, socijalizaciju, jezik: govor, čitanje, pisanje, glazbene sposobnosti: pjevanje i sviranje instrumenata. U Tomatis® metodi koristi se TalksUp® uređaj koji se još naziva i elektroničko uha i posebne slušalice kojima glazba stiže do auditivnog kanala na oba uha (zračna provodljivost) i kroz vibrator integriran u slušalice (koštana provodljivost). U programima slušanja koriste se snimke Mozartove glazbe, Gregorijanskih korala i valcera.

 

 ׀ PROGRAM GLAZBE I POKRETA ZA MOZAK I TIJELO - SOUNDSORY SLUŠALICE -   /fotogalerija/ 

Soundsory je multisenzorni program koji poboljšava motoričke i kognitivne sposobnosti. Program se sastoji od posebno dizajnirane glazbe koja je neuroakustički izmijenjena i od niza vježbi utemeljenih na pokretu.
Soundsory je dizajniran da bude siguran, učinkovit i da pomaže svima, a posebno osobama koje imaju: poremećaj iz spektra autizma i razvojne poteškoće, poremećaj senzorne integracije i slušnog procesiranja, kašnjenje u motorici, ravnoteži i koordinaciji, poremećaj deficita pažnje sa ili bez hiperaktivnosti.
Soundsory može imati utjecaj na: shvaćanje uzročno-posljedičnih veza, praksiju i motoričko planiranje, percepciju i snalaženje u prostoru, sposobnost praćenja uputa, čitanje i pisanje te pažnju i koncentraciju.
Glazba je posebno snimljena da naglasi ritam zvukova i aktivira tijelo na pokret. Elektronski je obrađena korištenjem patentiranog dinamičkog sustava filtriranja. U Soundsoryju zvuk se prenosi i zračnom i koštanom provodljivosti što dovodi do jedinstvene i učinkovite stimulacije auditornog i vestibularnog sustava.
Vježbe utemeljene na pokretima tijela su osmišljene da bi pojačale Integraciju mozga i tijela kroz napredovanje u razvoju. One obuhvaćaju integraciju primitivnih refleksa, podržavajući i razvijajući svjesnost o tijelu, sposobnost kontrole položaja tijela kao i koordinaciju tijela. Jačajući ove osnovne senzomotoričke vještine, vide se poboljšanja u složenijim kognitivnim funkcijama koje pomažu u učenju.

 

 ׀ FORBRAIN SLUŠALICE   /fotogalerija/ 

Forbrain® slušalice su slušalice s dinamičkim filterom i mikrofonom kojima vlastitim filtriranim glasom stimuliramo mozak. Namijenjene su svakodnevnom korištenju kod kuće (3-20 min ovisi o dobi i poteškoćama). Mogu se koristiti samostalno ili u kombinaciji s ostalim metodama i tehnikama rada. Rade na principu audio-vokalne petlje: ugrađeni elektronski dinamički filter blokira zvukove iz vanjske sredine, izolira ih, a pojačava glas korisnika dajući živčanom sustavu kompletnu senzornu informaciju. Glas, obrađen kroz filter, prenosi se kroz kost do živčanog sustava i mozga. Prilikom korištenja slušalica provode se aktivne vježbe, npr. glasno čitanje, verbalno ponavljanje, pričanje, pjevanje, glasanje,…
Forbrain ima učinak na:
Pažnju: poboljšava pažnju, auditivnu obradu i senzornu integraciju
Pamćenje: poboljšava kratkoročno pamćenjeà čitanje, pisanje, razgovor
Govor: poboljšava fluentnost govora, izgovor, diskriminaciju zvukova, ritam à bolja i uspješnija komunikacija
Korist imaju svi osim djece mlađe od 3 godine, osobe koje imaju tinitus, Parkinsonovu bolest i umjetnu pužnicu ili gubitak sluha veći od 80%. Oprez ako osoba muca.
Slušalice osim djeteta s poteškoćama mogu koristiti i ostali članovi obitelji.

 

 ׀ BRAIN GYM   /fotogalerija/ 

Integriranje obadviju polutki osnovni je cilj gimnastike za mozak. Što više uključimo obje polutke, sposobniji smo funkcionirati integralno. Brain Gym počiva na temeljima neuroznanosti, a sastoji se od dvadesetak vježbi, koje su zapravo križno - lateralni pokreti. Usklađivanjem dijelova tijela i uma poboljšavaju se motoričke sposobnosti, koordinacija, pamćenje, čitanje, izražavanje jezične i matematičke vještine, postiže se bolja emocionalna ravnoteža te se smanjuje stres, napetost i hiperaktivnost.

                                   

 ׀ JAHANJE I BORAVAK U PRIRODI   /fotogalerija/ 

Predstavlja vid rehabilitacijskog programa u kojem se djeluje na više komponenti dječijeg razvoja. Od socijalnih vještina, druženja sa životinjama i boravka u prirodi, mogućnosti kretanja kojeg mnoga djeca nemaju ili je ono otežano. Trodimenzionalno kretanje konja ima niz iznimno povoljnih učinaka na tonus mišića, držanje i motoriku.
Stavi link na fotogaleriju kod logopedske terapije.